Thursday, April 12, 2012

Earthquake

Patut la trase kuat die... gegaran tu dekat je ngan utara

Ok.. releks.. tarik nafas dalam2.. pastu hembus laju2... now listen here..  "Earthquake" yes !! Earthquake.. sapa penah rasa earthquake dia thu cmane rase.. Badan begoyang2 ala2 kita kat atas The Cruise kat tgh laut bergelora.. sambil layan kepala smpi pening... camtu la rase die.. ok.. Pening weii.. aku penah rase dulu,kejap je.. 2 pun dah pening mual2...

Ni citer smlm punye 11hb42012.. baru je smlm blaku.. yer.. smlm.. Earthquake kat Banda Aceh 8.9 magnitud slama 5minit.. lama weii kalu 5minit.. tp kat malaysia ni sesetengah tempat je rase tempias die termasuk KL.. huh.. KL pun rase?? bia btoll.... serius kuat gegaran die.. lg kuat rase die dari Bencana Tsunami 7thun lpas kat Banda Aceh.. huhuhu... Serius takut weii... kat dlm ati aku,aku risau mak aku ngan adik aku kat kampung jer.. kampung aku pun tekena tempias ombak Tsunami dulu.. serius takut.. aku tgk sendiri camane air sungai kering tetibe ombak dtg deras tros penuh air dlm sungai tu.. bot nelayan abes pecah2 blanggar satu same laen.. huhuhu... nak kiamat ke ??

Thun ni plak aku kat png.. umah aku lak sah2 dekat dgn laut,dgr lak Amaran Tsunami dikeluarkan.. Wargggg !!!! mgelabah aku kejap... Takut weii... kat site aku lak bos dah kuarkan arahan suh kuarkan sume workers Endon,bangla,Nepal,Vietnam dan laen kluar dri kawasan site.. sbb site aku mmg sah2 tepi laut... lg mgelabah aku dibuat nyer... Dah mcm pesta org time tu.. sume kene bekumpul kat stadium,padahal stadium pun xde la jauh pun dr laut.. Damnn!! kat situ je satu2 kawasan lapang yg ade... campur lak dgn owang kampung2,owang pulau aman sume dah lari kuar.. Mane nak lari ni...!!! Jalan Jammed,owang kat Pulau sume dah lari ke mainland penang.. laluan jambatan pulau pinang tros ttp... mcm serius kan?? mau x mgelabah aku... nak lari mane... Wargghhhhh !!!! ok... releks.. tarik nafas balik plahan2,hembus laju2...

Smpi mlm jugak la dorang berusaha kuarkan sume workers kat dlm tu... bayangkan la 600++ org workers kat dlm tu nak kuar kan dlm mase yg sengkat.. Kredit utk dorang yg berusaha kuarkan workers.. Teruja beb !! masih ad lg umat yg perihatin kat Dunia ni.. x pentingkan diri... Teharu..!! ok..Stop feeling2... back 2 tittle.. Amaran berjaga2 dikeluarkan lg.. kali ni amaran ombak besar kemungkinan berlaku pkol 9.11mlm kat Georgetown. Serius aku lg mgelabah time tu.. Tuhan jer thu.. huhuhu... Mane nak lari...!! mak ngan adik aku kat kampung cmane? setiap 15minit aku call mak aku tnye camane kat sne... Nangis aku time tu bile mak aku kate insya'allah xde ape2 blaku.. meh sini mak plok.. mak pun wisau kat aku time 2,suh aku jge diri.. hati2... Warghhhhh !!!! meraung la aku sekejap... Ya Allah,lindungi la kami dari malapetaka Ya Allah !!! suasana sekeliling membuatkan aku lg mgelabah.. Serius !! mase tu aku xthu ape yg akan blaku lpas ni... Ombak besar !! Tsunami !! Takut....

9.11 mlm dah dekat,sume org dlm keadaan bejaga2... aku dgn housemate sume kat umah mgadap TV tgk Brita TV3 time tu.. Kuar la citer2 pasal "Erathquake" td kat banda Aceh... dah 10mlm dah.. xde pape pun yg blaku.. Tetibe ade Brita Terkini kat TV3,kate nye... sume Amaran Tsunami dan ombak Besar ditarik balik tp perlu berjaga2 lg la...Ya Allah.... alhamdulillah... Terima Kaseh Ya Allah...

Proses penghantaran balik workers2 masuk smule kat site dijalankan... Kredit utk dorang skali lg.. snggup besengkang mate sbb berusaha hantar workers masuk kat site.

Aku pun masuk bilik... sebelum tido call mak aku lg tnye khabar kat kampung... Alhamdulillah xde ape2 blaku jugak.... Terima Kasih Ya Allah.... Alhamdulillah... tp malam td aku tido xnyenyak sbb nye aku wisau lg.. dgn hujan kilat sabung mnyabung.. guruh kuat.. huhuhu... tido dlm keadaan ketakutan..

Akibat tido x nyenyak.. aku dtg opis dgn mate kuyup.. ngantok... aku perlu bantal skrg ni... Zzzzzz...

No comments:

Masih mentah

Lilypie Premature Baby tickers